понедельник, 9 апреля 2012 г.

Краще ніж кредит. Частка автомобілів, оформлених у лізинг.

Частка автомобілів, оформлених у лізинг, поступово випереджає частку автомобілів, придбаних корпоративними клієнтами з використанням кредитних ресурсів. Однак сегмент лізингу автотранспорту для індивідуальних підприємців і тим більш фізичних осіб поки обділений увагою операторів ринку.



В процесі еволюції вітчизняного ринку автолізингу збільшується конкуренція серед операторів, що пропонують різні продукти та різноманітні підходи, клієнти також стають більш розбірливим, як правило, вони тепер запитують пропозиції по лізингу мінімум у двох лізингових компаніях, відзначає начальник управління автолізингу "Москва" ТОВ "РЕСО-Лізинг" Євген Кулаков. Хоча кардинальних змін за минулий рік не сталося, є невелике подорожчання автотранспорту, але воно обумовлене оновленням модельного ряду у деяких марок, зрештою впливає на загальну вартість предмета лізингу. "Що ж стосується переваг клієнтів, то вони особливо не змінилися. Повторні клієнти беруть автотранспорт, виходячи зі своєї корпоративної політики, і їм не властиво "стрибати" з сегмента в сегмент", - говорить керівник напряму лізингу автотранспорту ТОВ "ФБ-Лізинг" Ілля Кузнєцов. Переваги клієнтів на ринку лізингу схожі на уподобання споживачів на автомобільному ринку в цілому. "Для рядових співробітників і представників підрозділів продажів компанії, як правило, беруть у лізинг бюджетні автомобілі, такі як "Форд-Фокус", "Шевроле-Лачетті", "Рено-Логан", - перераховує директор департаменту лізингових продажів "Юнікредит Лізинг" Олександр Клюєв. - Для менеджерів середньої ланки - "Nissan-Теана", "Тойота-Камрі", "Фольксваген-Пасат", "Вольво-S60". Для топ-менеджерів - автомобілі бізнес- і представницького класу: "Ауді", "БМВ", "Мерседес", "Лексус", "Інфініті".

Вигода очевидна

"Частка автомобілів, оформлених в лізинг, поступово перевершує частку автомобілів, придбаних корпоративними клієнтами з використанням кредитних ресурсів. Віднесення лізингових платежів у повному обсязі на витрати підприємства вигідно відрізняє цю схему придбання від кредиту, де на витрати відносяться лише відсотки за кредитом", - констатує Олександр Клюєв. "Перевага автолізингу перед кредитними програмами полягає в тому, що якщо лізингоотримувач, що перебуває на загальній системі оподаткування, бере легковий автомобіль у лізинг, то він отримує пільгу з податку на прибуток за всієї суми договору лізингу, включаючи авансовий платіж, що неможливо зробити при кредиті, і можливість відшкодування ПДВ за договором лізингу", - додає Євген Кулаков. У разі коли предметом лізингу виступає інший автотранспорт (комерційний транспорт, вантажні автомобілі, автобуси і т.д.) або спецтехніка, лізингоотримувач, що перебуває на загальній системі оподаткування, отримує можливість застосувати прискорену амортизацію з коефіцієнтом 3, що дозволяє економити з податку на майно, а це також неможливо при придбанні автотранспорту через кредит. "Іноді нам доводиться розповідати про істотні відмінності цих продуктів власнику малого бізнесу, що стоїть перед вибором - придбати машину в лізинг на компанію або в кредит на себе", - пояснює Ілля Кузнєцов. Теоретично лізинг може використовуватися фізичними особами, але на практиці жодна із сторін не проявляє інтересу до наявних можливостей. Існує багато питань до лізингу для фізичних осіб, тим більше сьогодні банки пропонують досить програм для своїх цільових клієнтів. Кредит - це, як правило, одна машина - один клієнт.

"Легкові автомобілі"

Ринок лізингу комерційного транспорту зростає високими темпами. Кризові роки з кінця 2008 р. по кінець 2009 р. кілька сповільнили оновлення автопарків підприємств. Зростання промислового виробництва і ВВП сприяє подальшому зростанню ринку лізингу комерційного транспорту і відновлення зношених автопарків підприємств. Хороший попит спостерігається на ринку легких вантажівок, а також в сегменті всіх видів вантажівок, застосовуваних у будівництві і при обслуговуванні потреб виробничих компаній, відзначає Олександр Клюєв. "Ринок комерційного транспорту в Росії в даний час активно розвивається, насамперед цьому сприяє підйом економіки, стимулює попит на LCV (легкові комерційні автомобілі) з боку бізнесу, плюс низький рівень насичення ринку порівняно з тими ж легковиками", - додає Євген Кулаков. Однак необхідно провести класифікацію сегментів комерційного транспорту: легкові вантажівки з вантажопідйомністю 1-2 т (повна маса до 3,5 т), більш важкі автомобілі вантажопідйомністю 3,5-5,5 т, компактні мікроавтобуси, де можуть розміститися від 8 до 16 пасажирів. Переважно попит зміщується в сегмент легкових вантажівок з вантажопідйомністю 1-2 т (повна маса до 3,5 т), так як вони компактні та зручні в експлуатації. "Ринок комерційного транспорту зростає, а значить, постійно існує потреба в нарощуванні парку. Комерційний транспорт завжди користується популярністю, так як він купується для розвитку бізнесу, а не для представницьких цілей, - міркує Ілля Кузнєцов. - Що стосується зміщення, то воно сильно залежить від економічної ситуації. Зараз істотного зсуву не спостерігається, лізингоодержувачі звертаються як за дорогими, так і за бюджетними автомобілями, все залежить від пріоритетів і потреб бізнесу".

Не для "фізиків"

Як вже було сказано, лізинг автотранспорту для фізичних осіб в Росії практично відсутня. В той же час індивідуальні підприємці все частіше вдаються до даного інструменту як до більш вигідним і зручним порівняно з кредитом. Якщо спочатку лізинг був механізмом переважно для великих підприємств, то сьогодні він стає необхідним елементом стійкого розвитку малого і середнього бізнесу. "У компанії "ФБ-Лізинг" серед клієнтів досить багато індивідуальних підприємців, які використовують лізинг для розвитку бізнесу, особливо затребуваний комерційний транспорт", - розповідає Ілля Кузнєцов. ІП фінансуються лізинговими операторами, тому що мають існуючий бізнес, клієнтів, за фізичним особам більше питань, оскільки зростають кредитні та майнові ризики. Наприклад, "РЕСО-Лізинг" активно фінансує індивідуальних підприємців, операції з якими зростають. Зростання угод, профінансованих для ІП в 2011 р.склав 120% порівняно з 2010 р. В той же час, за словами Олександра Клюєва, його компанія індивідуальних підприємців поки не фінансує. "Однак в рамках нашої програми роздрібного автолізингу, яка стартує в 2012 р., індивідуальні підприємці зможуть отримувати фінансування, необхідне для розширення і оновлення автопарку", - підкреслює експерт.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

1122