четверг, 26 апреля 2012 г.

Огляд китайського автокранобудування

У 2007 році в КНР було випущено 20 тис. колісних мобільних кранів - змонтованих як на шасі стандартних автомобілів, так і на спеціальних кранових шасі автомобільного типу. Основний внесок зроблений найбільшим державним концерном Xuzhou Construction Machinery Group Inc. (XCMG), за яким 60% китайського виробництва мобільних кранів. Наступною за "ваговій категорії" йде компанія Zoomlion - близько 15%, далі йдуть Sichuan ChangJiang Engineering Crane Co., Ltd. - 10%, TaiAn Dongyue Heavy Machinery Co., Ltd. - 5%, а також автокрановий завод Bengbu - 5%. Разом 95%. Решта 5% поділи між собою інші китайські заводи. Скільки їх - 5, 10, 20? Про це автору статті на даний момент не відомо. У будь-якому випадку, 1000 кранів на всі залишилися заводи - це найменша величина, особливо за китайськими мірками.

Тут слід зауважити, що китайці у виробництві мобільних кранів поки не попереду планети всієї. Куди краще йдуть справи з випуском фронтальних навантажувачів і екскаваторів: за 2007 рік їх виготовлено відповідно 150 тис. і 50 тис. штук. За обсягом виробництва мобільні крани йдуть на третьому місці. Однак по випуску мобільних кранів на душу населення Китай ще відстає від Росії. У 2007 році в Росії виготовлено 6545 машин. Ділимо це число на 150 млн. жителів. Виходить за 4,36 автокрана на кожного росіянина. У Китаї проживає 1,3 млрд. чоловік. Поділивши випущене в КНР кількість мобільних кранів на кількість жителів, отримуємо 1,53 крана на китайця. Негусто. При всьому при цьому краностроители з Піднебесної досить успішно торгують своєю продукцією на зарубіжних ринках. В 2007 році за межами країни було продано 2000 мобільних кранів (продажа китайских автокранов), причому не тільки в країнах третього світу. Китайські крани (в першу чергу XCMG) вже влаштувалися в Європі, причому не тільки Східної і Західної. Наприклад, в Нідерланди за рік було ввезено 400 (!) мобільних кранів XCMG. На найбільшій міжнародній виставці будівельної техніки Bauma'2007 в Мюнхені, Німеччина, демонструвалася кранова техніка фірм XCMG, Zoomlion і Sichuan ChangJiang Engineering Crane Co., Ltd., що говорить про серйозність намірів китайських виробників. За короткий термін китайці потіснили російських виробників мобільних кранів. Впевнено відчувають вони себе і на українському ринку. А з Казахстану вони і зовсім витіснили всіх конкурентів.
Структура виробництва мобільних кранів в Китаї має свої особливості. Тут значна маса кранів випускається на спеціальних кранових шасі автомобільного типу (на відміну від Росії, де майже всі мобільні крани виготовляються на шасі звичайних вантажівок). Крани вантажопідйомністю від 16 т і вище монтуються виключно на спецшасі, на шасі стандартних вантажних автомобілів встановлюються тільки крани вантажопідйомністю 5, 8 і 12 т. У деяких виробників також зустрічаються 8 - і 12-тонники на спецшасі. 5 і 8-тонні крани базуються на шасі 2-осных вантажівок Dongfeng та FAW, 12-тонні - на 3-осниках FAW (аналоги наших ЗІЛ-130 і ЗІЛ-133 відповідно). Спеціальні кранові шасі випускаються такими найбільшими автозаводами, як FAW і China National Heavy Duty Truck Corporation (CNHTC). Ряд великих кранових заводів роблять спецшасі самі, наприклад, XCMG. Для внутрішнього ринку в основному випускаються більш дешеві і прості шасі з вузькою кабіною водія (пасажира розміщається позаду водія), на експорт йдуть переважно крани на шасі з повнорозмірною кабіною.

Розклад по вантажопідйомності кранів також відрізняється від російського. У КНР дуже поширені автокрани вантажопідйомністю 8 т, що пов'язано з широким розмахом малоповерхового будівництва в сільській місцевості. В асортименті практично кожного заводу є машини даної вантажопідйомності (зауважимо, що у нас автокрани вантажопідйомністю 6-8 т вимерли як клас ще кілька років тому). В цілому номенклатура кранів, масово що випускаються китайськими заводами, досить велика - спектр вантажопідйомності становить від 5 до 200 т. Але це не межа. На так давно китайським автокраностроением узятий черговий рубіж - 500 т. На жаль, і в цій сфері ми відстали від китайців.

Коротко зупинимося на модельних рядах основних китайських виробників.

Як вже було сказано вище, найбільшим виробником мобільних кранів є XCMG, г.Сюйчжоу, провінція Цзянсу. Концерн існує 19 років. У його склад входить 26 дочірніх компаній, які випускають різну будівельну і дорожню техніку, у тому числі мобільні крани. Концерн займає перший рядок у китайській "табелі про ранги" не тільки за кількістю випущених кранів, але і за широтою і різноманітності модельного ряду, по технічному рівню машин, а також із застосовуваних технологій виробництва і технологічного устаткування. Багато в чому нинішній успіх XCMG був зумовлений співпрацею з фірмою Liebherr, що є законодавцем в області розробки і виробництва кранів. Сучасний модельний ряд мобільних кранів XCMG включає в себе як легкі крани маніпулятори вантажопідйомністю від 8 т, так і справжні гіганти, здатні піднімати вантаж масою 500 т. Всього в лінійці фірми більше 30 різних моделей і модифікацій кранів. Незважаючи на те що XCMG випускає досить широку гаму мобільних кранів високої вантажопідйомності (до речі, це єдина фірма в Китаї, що серійно робить крани вантажопідйомністю вище 130 т), у її виробничої лінійці є і класика китайського автокраностроения - 8-тонники на шасі звичайних 2-осных вантажівок. Більш стара версія 8-тонного крана QY8В має 2-секційну стрілу коробчатого перетину довжиною 7,3-12,3 м. Сучасна модифікація 8-тонного крана QY8D оснащена 3-секційної стрілою з гнутого профілю довжиною 7,2-16,6 м (!). Обидві версії змонтовані на шасі Dongfeng (4х2). Крани більшої вантажопідйомності - починаючи з 12 т - встановлюються тільки на спецшасі. Більшість моделей кранів вантажопідйомністю від 16 до 50 т випускаються на шасі як з вузькою, так і з повнорозмірною кабіною. Дешевші версії кранів для місцевого ринку мають не тільки спрощений базове шасі, але і більш просту конструкцію кранової установки. Наприклад, замість джойстикового управління застосовується звичайна важільне. Також може навіть не бути прилад безпеки.

Для виготовлення стріл використовуються високоміцні стали китайського виробництва, для кранів великої вантажопідйомності - шведські. На всіх нових моделях кранів застосовуються стріли з гнутого профілю, зварні шви яких розташовуються в разгруженной зоні. У кранів малої вантажопідйомності стоять стріли прямокутного перетину, в залежності від зростання вантажопідйомності встановлюються 6 - або 8-гранних стріли, а починаючи з вантажопідйомності 40 т - U-образні. Крани оновленої лінійки вантажопідйомністю 12 т і вище оснащуються вдосконаленою кабіною кранівника, що характеризується покращеною оглядом і підвищеним комфортом, на важких моделях - кабіна відкидна. Кабіни кранового шасі також пропонуються у розширеному варіанті. На кранах вантажопідйомністю від 80 т встановлюється два приводних двигуна: один - на шасі, другий - на кранової установки. Для забезпечення роботи в круговій зоні 360О крани оснащуються додаткової п'ятої опорою, розташована в передній частині шасі.

Особливістю модельного ряду мобільних кранів XCMG є максимальне заповнення всього спектру вантажопідйомності в інтервалі від 8 до 500 т. Наприклад, в інтервалі від 30 до 80 т крани випускаються з кроком 10 т. В інтервалах меншою і більшої вантажопідйомності крок відповідно менше або більше (див. таблицю). В останні 2-3 роки освоєно виробництво проміжних моделей вантажопідйомністю 30 і 40 т. Флагманами модельного ряду компанії є крани QAY400 і QAY500 вантажопідйомністю 400 і 500 т відповідно. Їх презентація відбулася в листопаді минулого року на виставці Bauma China'2008.

Додатково до вседорожным кранів великої вантажопідйомності - від 130 т і вище - нещодавно концерн освоїв випуск вседоріжних кранів вантажопідйомністю 25 і 50 т. Такі крани характеризуються підвищеною прохідністю, наявністю "крабового" ходу, гідропневматичної підвіскою із змінною жорсткістю та іншими характерними ознаками машин цього класу.

У лінійці кранів XCMG також є короткобазовый кран вантажопідйомністю 25 т.

Другий за значимістю китайський виробник мобільних кранів - компанія Zoomlion, р. Чанша, провінція Хунань, в першу чергу спеціалізується на виробництві бетонотранспортной техніки. Компанія заснована в 1992 році. В даний час до складу компанії входить великий крановий завод Puyuan. У виробничу програму заводу 15 моделей і модифікацій мобільних кранів вантажопідйомністю від 12 до 130 т. Випускаються машини як попередньої серії, ще зберегли колишнє позначення Puyuan, так і нової серії V. Крани нової серії характеризуються більшою висотою підйому в порівнянні з моделями інших китайських виробників. На кранах застосовуються стріли з гнутого профілю шестикутного перетину, здатні витримувати великі навантаження. Стріли кранів мають національний патент. На кранах серії V застосовано електрогідравлічне пропорційне управління (на машинах попередньої серії - важільне), з'єднання виконані з використанням шин CAN для можливості виконання самодіагностики. На важких моделях застосовується двосекційний поворотний гусьок.

До недавнього часу корпорація Sany, р. Чанша, провінція Хунань, в рядах виробників мобільних кранів не значилося. Цей відомий китайський виробник широкого спектру будівельної і дорожньої техніки створений в 1989 році. З 2008 року Sany освоєно серійне виробництво мобільних кранів. Поки у виробничій лінійці компанії три серійні моделі - вантажопідйомністю 25, 55 і 100 т. На даний момент 100-тонник пропонується тільки на внутрішньому ринку. Розроблена і проходить випробування 130-тонні машина. На минулій виставці в Шанхаї Bauma China'2008 компанія представила прототип свого першого всюдихідного автокрана QAY220 вантажопідйомністю 220 т на 5-осном шасі. 25 - і 55-тонні крани оснащуються стрілами шестигранного перетину, виготовляються з високоміцних сталей китайського або іноземного виробництва.

Компанія Sichuan ChangJiang Engineering Crane Co., Ltd., р. Лючжоу, провінція Гуансі, вже 40 років спеціалізується на випуску автомобільних кранів, пропонованих на ринку під маркою ChangJiang. В даний час підприємство випускає мобільні крани двох серій - QY та LT. Крани серії QY поставляються переважно на внутрішній ринок. У цій серії представлено 12 моделей і модифікацій вантажопідйомністю від 8 до 50 т. 8 - і 12-тонники встановлюються на шасі автомобілів Dongfeng (4х2), 12-тонні крани ставляться також і на спецшасі (4х2). Крани більш високої вантажопідйомності встановлюються тільки на спеціальні кранові шасі. Технічно більш досконалі крани серії LT (дуже нагадують Liebherr попередньої серії, навіть індекс майже либхерровский) випускаються на спецшасі. У цій лінійці 14 моделей - вантажопідйомністю від 20 до 130 т. Серія LT пропонується також на зовнішньому ринку.

У 2006 році компанія ChangJiang створила спільне підприємство з світовим лідером у виробництві будівельної і дорожньої техніки - корпорацією Terex. А через рік на міжнародній виставці будівельної техніки Bauma'2007 в Мюнхені перший кран спільного підприємства - 50-тонник ТЗ 50 - вже демонструвався у складі експозиції Terex.

Ще один помітний гравець китайського ринку мобільних кранів - фірма TaiAn Dongyue Heavy Machinery Co., Ltd., р. Тайань, провінція Шаньдун, заснована в 1972 році і в даний час повністю зосереджена на виробництві мобільних кранів. У модельному ряду підприємства 8 моделей кранів вантажопідйомністю від 8 до 50 т - на шасі автомобілів FAW (8-тоніки) і на спецшасі (вантажопідйомністю 12 т і вище). Продукція заводу переважно надходить на місцевий ринок, хоча частина її експортується, у тому числі і в Росії. Наприклад, у 2006 році 30% кранів знайшли своїх покупців за межами КНР. У 2008 році було створено спільне підприємство з компанією Manitowoc. За словами президента підрозділу Manitowoc з виробництва кранів Еріка Этчарта, це співпраця дозволить компанії Manitowoc продовжити свою глобальну експансію і виконати завдання з локалізації виробництва та обслуговування кранів.

Порівнянно по потужності з тайаньским крановим заводом ще одне підприємство - крановий завод Bengbu, розташований у м. Бенбу, провінція Аньхой. До придбання цього заводу в 2008 році найбільшої китайської фірмою - виробником будівельної і дорожньої техніки LiuGong, добре відомої в Росії, Bengbu випускав мобільні крани вантажопідйомністю від 8 до 35 т. Новий власник кранового заводу в 2009 році має намір реконструювати підприємство з метою освоєння випуску оновленої лінійки кранів, у тому числі машин більшої вантажопідйомності. Вже в цьому році повинен з'явитися 50-тонник, в 2010-м - 60 - 70-тонники. У подальших планах підприємства - розробка і виробництво мобільного крани вантажопідйомністю 100 т. З урахуванням того, що фірма LiuGong вже має успішний досвід роботи на російському ринку, слід очікувати, що в недалекому майбутньому у нас з'являться і мобільні крани цієї марки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

1122