четверг, 12 апреля 2012 г.

Іпотека без альтернативи


Після того як банки знову повернулися обличчям до позичальникам, на ринку стала знижуватися популярність і затребуваність фінансово- кредитних програм забудовників, які в кризу стимулювали продажу в відсутність іпотеки.


Якщо у 2009-2010 рр. багато забудовників масово пропонували програми кредитування, альтернативні банківської іпотеці, то зараз активну пропаганду кредитних продуктів "від девелопера" при повній відсутності банківських програм на об'єкті говорить про те, що з проектом "що-то не так". Якщо об'єкт не може бути акредитований в банках, значить, у нього немає необхідного і повного пакету документів.
Можливість кредитування тільки "від девелопера" є швидше винятком, ніж плюсом для забудовника, і для клієнта. Забудовнику невигідно розтягувати терміни оплати за об'єкт нерухомості, тим більше на кілька років, так як йому постійно необхідно вкладати кошти в будівництво. Всі втрати прибутку від несвоєчасного отримання фінансування закладаються у вартість квартири і процентні ставки по позиці.
Тому кожен повинен займатися своїм бізнесом: забудовник - будувати, банк - кредитувати. Наприклад, в "Мортоне" позика від компанії (так популярний у кризу) в сьогоднішніх умовах практично вичерпав себе. Точніше, трансформувався в частина програми лояльності та стимулювання співробітників компанії. Програма має безліч переваг - зокрема, за відсотковими ставками (вони рівні ставки рефінансування ЦБ плюс 2%), але скористатися нею можуть тільки ті, хто працює в "Мортоне". За умовами програми стаж роботи співробітника повинен становити не менше року - і тоді початковий внесок становить 50%. При стажі від двох років сума початкового внеску становить від 10%. Термін погашення - сім років. При цьому співробітники ДК "Мортон" також можуть розраховувати на знижки. Програма в цьому форматі стартувала з кінця грудня минулого року, і за неповних три місяці нею скористалися 20 співробітників компанії, більше 15 заявок перебувають на розгляді.
Для клієнтів у компанії є пропозиції від 20 провідних банків, серед яких Ощадбанк, Газпромбанк, "ВТБ 24", "Відродження", "Уралсиб", "Райффайзен" та ін. Все це - адресні пропозиції на основі двосторонніх домовленостей, часто на ексклюзивних умовах. Наприклад, дисконт за процентними ставками для наших клієнтів у середньому становить 1,5-2% від базових пропозицій банків - партнерів по іпотечних продуктів.
Щоб стати партнером банку, забудовникові треба мати гарну репутацію і пропонувати йому стабільність, чистий документацію на об'єкт і хороші обсяги реалізації. Зараз кредитні організації більш лояльно дивляться на ступінь готовності об'єктів, є багато банків, готових видавати іпотечні кредити на об'єкти на стадії котловану або першого поверху. Це, безсумнівно, збільшує кількість іпотечних угод, адже чим більше об'єкт побудований, тим квартир в ньому менше і вони дорожче.
При сьогоднішньої вартості житла і рівень доходу населення, що не дозволяє зробити достатні накопичення, іпотека для багатьох є єдиним способом придбати квартиру. Коли банк і забудовник розуміють цей факт, як і той факт, що це вигідно для обох сторін, складаються партнерські відносини, які призводять до створення нових спільних програм, вигідних також і покупцеві і приносять прибуток забудовникові і банку.
Масштабність і привабливість мікрорайонів, що будуються компанією "Мортон", робить її ласим шматочком для банків щодо залучення клієнтів, які бажають придбати квартиру з використанням кредитних коштів. Наші об'єкти стабільно користуються великим попитом: в таких проектах, як "Бутово парк", "Солнцево парк", "Завидну", щомісяця реалізується від 150 до 200 квартир у кожному і більше. З них по іпотеці продається від 20 до 50% квартир. Наприклад, у жовтні 2011 р. в мікрорайоні "Солнцево парк" частка проданих за кредитними програмами банків - партнерів квартир становила 50%; аналогічний показник був досягнутий в мікрорайоні "Сакраменто" у лютому 2012 р. Багато продажів по іпотеці відбувається і в "Завидною" (40% в лютому), і в "Північному Кучино" (21% в лютому).
По ринку в цілому, за нашими підрахунками, частка іпотеки в обсязі продажів новобудов становить близько 40% в Москві і близько 60-70% у Московській області. Аналогічні цифри діють і для вторинного ринку.
Позитивний результат дають спільні акції забудовників і банків, участь у виставках, іпотечних суботах та інших заходах. А присутність на постійній основі в офісах компаній представників банків скорочує терміни розгляду кредитних заявок до 2-3 днів.
На жаль, з кінця 2011 р. спостерігається збільшення процентних ставок - у середньому по ринку на 0,3-0,7%. Однак перші місяці 2012 р. показали, що попит на іпотеку від цього не знизився. Багато банків, збільшивши стандартні ставки, залишили існуючі преференції для клієнтів від девелоперів". На мій погляд, це показник того, що банки розуміють важливість клієнтського потоку від партнерів-забудовників. Поки це буде розуміння, співробітництво буде взаємовигідним.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

1122