вторник, 30 августа 2011 г.

У чому вигода святкових спецпропозицій банків

Багато банків до кожного сезону і свята намагаються запропонувати особливий вклад. Як правило, це депозити на невеликий термін - максимум на півроку, але ставки по них трохи вище, ніж за традиційним пропозиції. Те, що сезонні акції привертають увагу, визнають навіть банкіри-скептики - ті, хто вирішив відмовитися від практики залучення сезонних вкладів. Для банку сезонний або святковий вклад - ще одна рекламна можливість. А акції та розіграші призів дозволяють формувати лояльність вкладників. Але не всі банки відчувають необхідність в сезонних вкладах. Деякі, особливо кредитні організації з державною участю, можуть обходитися без сезонних акцій, встановивши одну постійно діючу лінійку, зручну для різних груп клієнтів.



«Основна відмінність між вкладами сезонними і всесезонними - в другорядних умовах: передбачається поповнення вкладів і можливість капіталізації відсотків або знижуються суми мінімальних і додаткових внесків», - говорить начальник відділу депозитних продуктів Першого Республіканського банку Марина Салтівська. Серед банків є ті, що взяли проведення акцій за правило: кінчається одна - починається інша. Наприклад, Перший Республіканський банк практично до всіх свят (Новий рік, 8 Березня і т. д.) проводить серед вкладників розіграші цінних призів, а також пропонує безкоштовно або з хорошою знижкою інші продукти (банківські карти, сейфи). Зараз у банку діє акція «З Днем знань»: у ній беруть участь всі приватні особи, що відкрили строковий вклад в період з 20 серпня по 20 вересня, а також старі вкладники, котрі поповнюють свої вклади в цей період. Учасниками акції стануть і всі приватні позичальники банку, що оформили кредит під час її дії. Призовий фонд - подарункові карти великої торговельної мережі магазинів для дітей.

«Протягом останніх років у переддень проведення новорічних свят Бинбанк традиційно проводить акції з розіграшу різноманітних призів серед своїх вкладників», - говорить начальник управління депозитів і заощаджень Бінбанку Олександр Єфремов. А в цьому році в період літніх відпусток Бинбанк запропонував своїм клієнтам вклад «Суперлето», який дозволив не тільки згладити сезонний спад активності з боку вкладників, а й збільшити роздрібний пасивний портфель. Директор департаменту розвитку роздрібного бізнесу Промсвязьбанка Олексій Михайлик згоден з колегою: «Взимку цього року Промсвязьбанк запустив спеціальний вклад« Морозко »з підвищеною відсотковою ставкою. Результати акції були дуже хорошими: на «Морозко» припала приблизно третину обсягів приватних депозитів у банку на період дії вкладу ". «Ми будемо використовувати цей досвід як у сфері залучення пасивів, так і при просуванні кредитних програм», - обіцяє пан Михайлик.

День народження банку - відмінний привід для чергової акції. Спеціальні вклади на більш вигідних умовах і з підвищеним відсотком пропонувалися на честь дня народження Першого Республіканського банку. Татфондбанка пропонує внески, приурочені до чергового дня народження банку щоліта.

У банків різні стратегії: хтось пропонує за сезонним вкладами підвищені ставки, хтось зосередився на розіграшах. Багато хто робить і те і інше. «У нашому банку відсотки за сезонним вкладами на 0,5% річних вище, ніж за стандартними пропозиціями з аналогічними умовами. До підвищеними ставками сезонних вкладів ми пропонуємо своїм клієнтам бонуси та подарунки: пластикові картки Visa з безкоштовним обслуговуванням, оренду сейфів зі зниженою орендною платою чи приємні сувеніри від банку. Крім того, ми регулярно проводимо лотереї серед вкладників з розіграшем призів та подарунків », - розповідає провідний спеціаліст відділу розвитку роздрібних продуктів Татфондбанка Галина Федорова. Татфондбанка пропонує своїм клієнтам сезонні вклади кілька разів на рік.

«Найбільш успішними є акції з новорічним і весняним внеском, - ділиться досвідом начальник фінансово-економічного управління банку« Московський капітал »Віталій Бабенко. - Пояснюється це дуже просто: в кінці року звичайно виплачується 13-та зарплата, річна премія чи інші бонуси. Найчастіше гроші витрачаються не відразу, і ми намагаємося залучити їх на короткий термін (3-6 міс.). Навесні зазвичай починають збирати на літній відпочинок, тому в цей період ми також пропонуємо вклад на строк від трьох до шести місяців ». Більшість банків дотримуються такої стратегії, тому пропозиції досить схожі, резюмує він. «Під час літніх відпусток традиційно відбувається відтік коштів з депозитів, тому банки, пропонуючи підвищені внески з підвищеними ставками, прагнуть цей відтік коштів скоротити», - каже пан Михайлик про користь літніх вкладів.

«Такий термін максимально повно охоплює до-і післясвятковий період і дозволяє клієнтам, які не готові віддати гроші банку надовго, не лише зберегти свої заощадження, а й отримати трохи більший дохід, ніж за звичайними вкладами», - каже Галина Федорова з Татфондбанка про переваги короткостроковості сезонних вкладів.

Сезонний вклад - це і спосіб підвищити увагу клієнтів до постійно діючих пропозицій банку. «Наші сезонні пропозиції ми орієнтуємо в першу чергу на нових клієнтів. При розміщенні коштів на сезонний внесок у клієнта є можливість оцінити якість сервісу, який ми надаємо, перевірити надійність банку. Надалі в розпорядженні клієнта дуже зручна, багата додатковими опціями лінійка основних вкладів з високими відсотками і різними термінами розміщення коштів », - говорить начальник департаменту маркетингу і банківських продуктів Російського банку розвитку Дмитро Орлов. «Досвід показує, що навіть після закінчення дії спеціального вкладу люди переводять кошти на інший депозит банку і таким чином залишаються його клієнтами», - згоден пан Михайлик з Промсвязьбанка.

Природно, що такий спосіб залучення нових клієнтів, як і будь-яка рекламна акція, вимагає від банку певних витрат. «Вартість залучення грошей для банку звичайно зростає. Значення зростання залежать від багатьох чинників: чи підвищена процентна ставка, які витрати на рекламу та інше. Крім того, при розрахунку вартості необхідно враховувати, яка частина клієнтів залишилася в банку на обслуговуванні після закінчення дії сезонного вкладу », - говорить радник голови правління банку« Стройкредіт »Андрій Бочаров.

«Використання сезонних вкладів несе з собою крім позитивного ефекту у вигляді додаткового клієнтського потоку ряд негативних моментів», - звертає увагу начальник управління аналізу ринку і підтримки продажів Русь-банку (банк орієнтується на постійну лінійку вкладів) Марина Баранова. На її думку, у сезонних і спеціальних вкладів три негативних якості. По-перше, сезонна пропозиція збільшує для банку вартість залучених коштів - процентні ставки по вкладах сезонним на 0,5-2% вище, ніж по стандартних депозитах. По-друге, у випадку якщо сезонні вклади пропонуються на ті ж терміни, що і вклади із стандартної лінійки, на час дії сезонного пропозиції стандартні вклади перестають працювати, так як їх прибутковість менше для клієнта. По-третє, банки, що пропонують такого роду вклади, деяким чином несуть іміджеві ризики, тому що дана міра може розглядатися як залучення пасивів за всяку ціну.

«Багато великих банків, що володіють усталеною продуктовою лінійкою, відмовляються від пропозиції сезонних депозитів», - резюмує пані Баранова. «Для банку вигідно не тільки залучати кошти, а й підтримувати баланс між залученими і розміщеними коштами, - додає начальник управління розвитку бізнесу Банку Москви Альберт Андріанов. - На сьогоднішній день Банк Москви розпорядженні достатній для підтримки цього балансу кількістю залучених грошових коштів, тому поки введення сезонних вкладів не передбачається ». «Доцільність проведення таких акцій залежить від депозитної політики конкретного банку, і деякі банки в цілому по ринку піднімають ставки», - погоджується з ним член правління Райффайзенбанка, керівник дирекції обслуговування фізичних осіб Роман Воробйов. Але в тому, що сезонні пропозиції працюють дуже добре, він переконався на практиці. Імпексбанк, що входить до групи Райффайзенбанку, регулярно проводив спеціальні акції щодо додаткового залучення коштів у внески. Наприклад, минулого року банк запропонував вкладникам участь в акції для клієнтів міні-офісів банку, під час якої були представлені вклади зі ставкою на 1% вище, ніж стандартна лінійка. А в 2005 році Імпексбанк провів успішну акцію «Поклади гроші на Новий рік!», Що дозволило залучити кілька десятків мільйонів доларів. «Вклад« Новорічний 2007 »« Юніаструм Банку "за три місяці - з листопада 2006 року по лютий 2007-го - приніс нам 43 тис. вкладників, а обсяг внесків за цією пропозицією склав 5,2 млрд руб.", - Ділиться досвідом директор департаменту депозитних продуктів «Юніаструм Банку» Дмитро Хилько. Витрати на сезонний внесок окупаються сторицею, упевнений він.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

1122