суббота, 31 марта 2012 г.

Кредитування підприємництва, комерційне кредитування - основні аспекти

Кредитування компаній - це безліч форм і різновидів надання позикових коштів підприємствам. Це - найважливіший з фінансових інструментів, які використовує малий і середній бізнес: кредитування дозволяє оптимізувати фінансові потоки підприємства, збільшувати обсяги чистого прибутку, залучати додаткові кошти для нарощування оборотного капіталу. В той же час надання позик підприємствам вимагає грамотності у використанні - важливо правильно оцінювати кредитоспроможність компанії, а також можливу вигоду від того або іншого пропозиції.

В даний час кредитування підприємництва є однією з найбільш значущих сфер роботи для кредитних організацій. Вважається, що основною рушійною силою розвитку економіки є саме малий і середній бізнес, і надання позичок таким підприємствам дозволяє створювати для них більш комфортні умови для роботи.
Однак, перш ніж детальніше говорити про кредитування підприємництва, варто зупинитися на термінології. Так, не варто плутати банківське кредитування підприємств та комерційне кредитування. Останнє ніяк не пов'язано з банківськими послугами: комерційне кредитування є формою взаємодії між, наприклад, торговою фірмою і постачальниками товару. При комерційному кредитуванні контрагент підприємства надає йому позикові кошти (у тому числі в натуральній формі - у вигляді товару) на певний час. Плата за кредитом може формуватися за рахунок збільшення вартості поставляються контрагентом послуг або товарів. Розрахунок за позикою здійснюється або після реалізації поставленого товару, або з певної, наперед обумовленої періодичністю. Перевагою комерційного кредитування є більш доступна вартість залучення позикових коштів, адже, по суті, воно будується безпосередньо, за рахунок партнерських відносин позичальника і кредитора.
Банківське кредитування компаній - це абсолютно інший фінансовий інструмент. Як правило, кредитування підприємництва здійснюється в рамках спеціально розроблених і враховують потреби бізнесу програм. Кредитування малих підприємств дозволяє їм швидко залучати позикові кошти, необхідні, наприклад, для розширення бізнесу, покупки додаткового устаткування і т.п. При цьому, як правило, для малого і середнього бізнесу кредити є саме інструментом розвитку.
Тут варто відзначити, що банки дуже неохоче йдуть на надання кредитів малим підприємствам, яким позикові кошти необхідні для того, щоб впоратися зі збитками, "утриматися на плаву". Ризики кредитування підприємств з нестабільними позиціями дуже високі, і тому в подібній ситуації отримати позику практично неможливо. Звідси випливає і одна, досить неприємна особливість надання позик компаніям - дуже великий обсяг документів, що надаються в банк (фінансові і податкові звіти, виписки з рахунків та ін. документація мінімум за 1-2 роки).
Треба також сказати про те, що при кредитуванні малих підприємств особливо важливим стає правильний вибір кредитної програми, адже позичальник повинен не просто втриматися в рамках своєї платоспроможності, але і отримати вигоду з залучених коштів. Важливо правильно оцінювати перспективи власного підприємства, а також умови кредитної програми.
Для того, щоб надання позики компанії стало інструментом, використання якого є дійсно вигідним, варто скористатися консультаціями фахівців за кредитними продуктами даної сфери: вони зможуть правильно визначити ризики і знайти оптимальний, найкращим чином відповідає поточним потребам підприємства варіант.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

1122