пятница, 14 октября 2011 г.

Жіночий банкінг. Чому банкіри так люблять жінок?

Насправді це не завжди так. Тривала боротьба за емансипацію дає свої результати, в деяких випадках відсуваючи чоловіків на другий план.

Наприклад, залишивши без уваги чоловічу складову, банки давно розробляють спецпрограми, орієнтовані виключно на жінок, пише D'.

Що це  -  нове віяння в сфері кредитних послуг, добре продуманий маркетинговий хід або економічно обґрунтована банківська політика?

Жінки для банків  -  це все одно, що Клондайк для золотошукачів

Історія питання

Жіночий банкінг, як і багато інші фінансові "фішки", прийшов до нас із США. Кредитні карти з ароматним запахом, спеціальні програми кредитування і жіночі депозити, кобрендингові проекти з бонусної системою заохочення при покупках у торгових мережах  -  всі ці продукти першими розсмакували американки. Незабаром "епідемія" дамського банкінгу перекинулася і на Європу. У 2006 році Raiffeisenbank відкрив спеціалізований філія, розрахований виключно на представниць слабкої статі. Він почав працювати в австрійському місті Гаштайне і був оформлений у суто жіночому інтер'єрі, що дозволяло створити затишок і сприятливу обстановку для відвідувачок. Додатковою перевагою є та обставина, що молоді мами, прибуття в банк з дітьми, мали можливість залишити своїх чад у спеціально обладнаній ігровій кімнаті, в якій діти знаходилися під наглядом вихователів  -  співробітників банку. У Німеччині пішли ще далі.

Там був створений цілий жіночий банк, під назвою Frauenbank, орієнтований переважно на жіночу аудиторію, а весь персонал для роботи з відвідувачами підбирався виключно з представниць прекрасної статі. Логіка такого підходу цілком зрозуміла, адже хто як не жінки можуть краще зрозуміти один одного. Не стоять на місці і інші країни. В Бахрейні з недавнього часу успішно працює жіночий ісламський інвестиційний банк. Його поява багато спостерігачів оцінювали як революційне. Зародження такого роду кредитної організації дозволило, з одного боку, подолати багатовікові релігійні та національні традиції, відводили жінці вельми скромну роль, а з іншого  -  створити сприятливі умови для участі жінок в інвестиційному процесі, з якого вони практично повністю випадали раніше. Такий крок напрошувався давно, адже жінки країн Перської затоки володіють загальним сумарним капіталом у розмірі 40 млрд. доларів.

Приклад заразливий

По дорозі фемінізації своєї роботи пішли і вітчизняні банки. Правда, мова поки не йде про створення відокремлених "дамських" структур, а лише про окремих банківських продуктах (пластикових картах, потреб та автокредити), орієнтованих на жіночу цільову аудиторію.

Одним з перших на важку дорогу підкорення жіночих сердець вирішив вийти Газпромбанк. Ще в 2002 році він запустив спеціальну банківську карту для жінок Visa межах власної програми lady's Card. Судячи з усього, цей досвід виявився досить вдалим, і жіноча картка стала одним з постійно діючих пропозицій банку. У 2007 році Альфа-банк включився в боротьбу за дамську симпатію  -  їм була запропонована ринку пластикова карта Visa Cosmopolitan для "модних і активних жінок  -  читачок відомого глянцевого журналу. Її власниці отримували право на надання знижок до 15% при купівлі товарів і послуг у магазинах, салонах краси, фітнес центри, турагентствах та інших місцях. В якості додаткового переваги кожна держательница карти отримувала ще доступ на закриті сезонні розпродажі, які проходять в торгових точках партнерів банку, і на спеціальні заходи  -  покази мод, демонстрації нових колекцій, концерти та інше.

Кілька по-іншому вирішив проявити свою лояльність до жіночої статі Сургутнефтегазбанк. Наприкінці минулого року він почав видавати спеціалізований кредит під назвою "Дамський". Позика видається без забезпечення і є нецільовим, тобто витратити виділені гроші кожна жінка може на свій розсуд.

Окремої уваги заслуговують жіночі програми автокредитування. Зваживши всі за і проти, Інвесткапіталбанк в березні цього року запустив спеціальну програму для автолюбительниц, правда, вона діяла лише місяць. Банк "Східний експрес" пішов далі і першим включив "дамське" автокредитування в лінійку своїх продуктів на постійній основі. Згідно з умовами "Жіночого автокредиту" будь-яка автолюбителька у віці до 65 років може отримати кредит на придбання авто вітчизняного або імпортного виробництва. Ставки за нього на 0,1-0,3% менше, ніж за звичайними програмами банку.

Чому банкіри більше люблять жінок?

"Жінки для банків  -  це все одно, що Клондайк для золотошукачів,  -  сказав як то жартома один мій знайомий.  -  Треба всього-навсього зрозуміти, де пролягає золотоносна жила, і успіх у тебе в кишені". Так, споконвічне питання: чого хочуть жінки? І чому банки наполегливо намагаються розіграти жіночу карту? Відповідь, як мені здається, очевидний. Представниці слабкої статі є для них найбільш переважними клієнтами в порівнянні з чоловіками. І причин для цього багато. Ось тільки деякі з них:

Перша. Жінки є найбільш активної частини населення. Маючи менший порівняно з чоловіками рівнем доходів, вони, тим не менш, примудряються використовувати його більш щедро. Статистика показує, що в усьому світі жінки є основними споживачами товарів і послуг, у тому числі і фінансові. На їх частку припадає основна частина всіх здійснених покупок, вони більш схильні до придбання дорогих товарів, а їх пристрасть до подорожей, відвідування виставок, театрів і різних культурних заходів просто вражає уяву. Всі ці якості за сукупністю роблять жіноча стать жаданих об'єктом для багатьох банків, що, у свою чергу, стимулює їх винахідливість і лояльність по відношенню до них.

Друга. Жінки є більш виваженими і розсудливими в частині прийняття фінансових рішень (Женщина предприниматель). Це дозволяє їм тверезо зіставити наявні можливості і міру відповідальності, що особливо важливо при взаємодії з банками. Така особливість на руку банкірам, так як дисциплінованість клієнток дозволяє зменшити кредитні ризики і підвищити рівень прибутку.

Третя. Є у жінок ще одна незаперечна перевага  -  їх більше, і вони довше живуть. Слабка стать недарма називають сильним, тому що він багато в чому таким і є. І дійсно. Якщо подивитися офіційну статистику, то на 1000 які проживають у нашій країні чоловіків припадає близько 1140 жінок. На думку фахівців, така пропорція існує тому, що порівняно з чоловіками жінки ведуть більш здоровий спосіб життя. Вони менше вживають спиртних напоїв, серед них менше число курців і наркоманів. Слід зазначити, що демографічна складова є однією з найважливіших для кредитних організацій. Розглядаючи свого потенційна позичальника, банки в першу чергу керуються суто прагматичними міркуваннями, які полягають не лише в оцінці його кредитоспроможності, але і в можливості повернення позики.

А це багато в чому залежить від способу життя і здоров'я позичальника. Дана обставина особливо важливо при тривалому фінансування іпотеки, коли термін погашення кредиту розтягується на довгі роки. Чинності перерахованих вище факторів граничний віковий ценз у жінок встановлюється банками в ряді випадків вище і становить 65 років, проти 60 у чоловіків. Разом з тим жінки мають можливість претендувати на кредит з більш раннього віку, ніж чоловіки. Так, у банку "Російський стандарт" кредитні картки видаються дівчатам з 18 років, а чоловікам тільки з 23 років (втім, така статева дискримінація пояснюється ризиками призову молодих людей в армію). Але не тільки в банківській лояльності до жінок (віці і терміни кредитування) справу. Слабка стать поступово отримує доступ до більш дешевих страхових послуг, ніж чоловіки. Зокрема, оформлення страхового поліса при іпотечному кредиті вже обходиться дамам істотно дешевше (на 5-10%), ніж представникам сильної статі.

На закінчення хотілося б відзначити наступне: жінки на те і жінки, щоб їх любили, холіли і радували, причому не тільки чоловіки, діти та близькі люди, але і кредитні установи. І з цим ніхто не сперечається. Ось тільки цікаво, чи настане коли-небудь то світлий час, коли і чоловіки отримають фінансові продукти, створені винятково для них?

Комментариев нет:

Отправить комментарий

1122